„Bizalmat és szakmai kapcsolatot építünk”

Facebook
Twitter
LinkedIn

A műanyag nyílászárókat forgalmazó vállalkozás vezetője a megfontolt döntéseket és az ügyfelek teljes körű kiszolgálását tartja az üzleti siker két fő pillérének.

 

Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató, tulajdonos, HZ-Ablak Kft.

 

KéK Körkép: Húsz éve foglalkozik műanyag nyílászárókkal, mint kereskedő, cégvezető és gyártó.

Hegyi Zoltán: Először 2005-ben, üzletkötőként találkoztam műanyag nyílászárókkal. Két évvel később a kereskedés tulajdonosai komoly feladattal bíztak meg: építsek fel és vezessek egy hasonló termékeket gyártó vállalkozást. Elfogadtam a felkérést. Kemény munka következett, mert a termékstratégiától kezdve a kereskedelmi feladatokig, az engedélyeztetéstől kezdve a gépbeszerzésig minden feladat rám hárult, rengeteget tanultam ebben az időszakban. Ennek a cégnek nem csak vezetője, de társtulajdonosa is voltam.

KK: Öt év után mégis kilépett és saját vállalkozást alapított.

HZ: Amikor több tulajdonosa van egy cégnek, könnyen kialakulhatnak szakmai nézeteltérések. Ezért 2012-től egyéni vállalkozóként folytattam, és elkezdtem felépíteni a saját nagykereskedést. Szerencsére jóval könnyebb másodjára megcsinálni valamit, mint elsőre: ekkor már tapasztalt voltam ezen a területen, ismertem a buktatókat és a nehézségeket, és tudtam, hogy meg tudom oldani a kihívást. Ettől függetlenül nem volt könnyű időszak, mert főállás mellett építettem a céget, vagyis elég hosszú munkanapjaim voltak: a hétvégék is munkával teltek, és nem egyszer aludtam az irodában.

 

KK: Nem ez az időszak volt a hazai építőipar aranykora.

HZ: A 2000-es évek végén csökkent a szektor bevétele, sok cégfelszámolás zajlott, de én biztos voltam benne, hogy megéri a befektetett munka. A másik cég elsősorban a panelprogram néven ismert támogatás által támasztott piaci igényre alapozott, ami egyáltalán nem volt elhibázott üzleti stratégia, de én úgy gondoltam, hogy ennél szélesebb piaci területet kell megcélozni, és valamennyi potenciális megrendelővel foglalkozni kell. Azóta is arra törekszem, hogy a vállalkozást függetlenítsem az iparági konjunktúráktól, hogy ne váljunk függővé az éppen aktuális állami programoktól.

KK: Mi okozta a legtöbb gondot szakmailag ebben az időszakban?

HZ: Az optimális termékportfolió felépítése, a legjobb beszerzési források felkutatása. Már korábban is adódtak gondjaim bizonyos gyártókkal, megesett, hogy nem éreztem korrektnek az üzletmenetet. A saját nagykereskedést másként képzeltem el. Ezért elkezdtem személyesen felkeresni a gyártókat, ismerősöket és ismeretleneket. Nyakamba vettem az országot, és egy nyíregyházi céggel sikerült jó üzletet kötnünk. Nem lehettem könnyű tárgyalópartner, hiszen értettem a gyártáshoz és nem engedtem az elképzelésemből, miszerint elérhető áron szeretnék magas műszaki színvonalú termékeket forgalmazni. Meg tudtunk egyezni, és azóta is ez a vállalkozás a legfontosabb beszállítónk, és a német eredetű, ám Magyarországon gyártott Kömmerling nyílászárók alkotják a portfoliónk gerincét.

 

KK: 2016 júniusában nyitott meg az első Z-Ablak üzlet Hódmezővásárhelyen.

HZ: Megfontoltan haladtam. A külső finanszírozás bevonása felgyorsíthatta volna a folyamatot, de ez alkalommal már nem szerettem volna üzlettársat, a cél a saját kereskedés létrehozása volt. Így 2016-ban tudtunk megnyitni, majd 2018-ban Orosházán is elindítottunk egy üzletet. Ekkor már kft formájában üzemeltünk.

 

KK: Lakossági ügyfelekre vagy építőipari cégekre céloztak elsősorban?

HZ: Mindenkire céloztunk, akinek nyílászáróra van szüksége. Egy ablak is ablak, egy raklap is megrendelés, ügyfelek között nem teszünk különbséget – ezt az elvet vallom. Az évek során azt tapasztaltam, hogy sokan nem képesek hatékonyan kiszolgálni a lakossági ügyfeleket. Nem minden ügyfél szakértő, miközben a laikus megrendelő is vásárló. Tájékoztatni kell, meg kell értetni vele, milyen terméket és szolgáltatást vásárol. Nem csupán értékesítünk, hanem tudást adunk át, bizalmat és szakmai kapcsolatot építünk.

KK: Fontosabb az ügyfél megelégedése, mint a profit maximalizálása?

HZ: Törekszünk az optimális megoldásra, akkor is, ha ez szerényebb bevételt eredményez a cég számára. Bármilyen igénnyel fordul hozzánk az ügyfél, mindig felmérjük a valós helyzetet, kérdéseket teszünk fel és javaslatot teszünk. Megesik, hogy új nyílászárók értékesítése helyett megmentjük a meglévőket, vagy az eredetileg kiválasztottnál alacsonyabb árfekvésű termékeket ajánlunk, ha ez szakmailag indokolt. A cél az ügyfél valódi problémájának megoldása, és ezért hajlandók vagyunk lemondani a forgalom bizonyos hányadáról.

 

KK: A személyes konzultációhoz való ragaszkodás miatt nem üzemeltetnek webshopot?

HZ: Lesz saját webshopunk, de azt tapasztaltuk, hogy az online értékesítés általában a termékek színvonalának csökkenését vonja magával, ráadásul nem tudják kiszolgálni az egyedi igényeket. Meggyőződésem, és ezt nem is titkolom a vevők előtt sem, hogy bizonyos összegért nem lehet színvonalas termékeket beszerezni. Kétszer becsapja az ajtót, harmadjára már nem tudja bezárni. Így a vásárló jár rosszul, mert az olcsónak mondott nyílászáró gyorsan tönkremegy, ráadásul a gyatra műszaki színvonal miatt eleve szerelhetetlen. Ezért sem fogunk alacsony műszaki színvonalú ablakokat és ajtókat értékesíteni. A mi webshopunk más kereskedelmi gyakorlatot fog követni, de ez egy komoly vállalás, ezért megfontoltan építkezünk.

 

KK: Mennyiben érintette a vállalkozás működését az építőipart is jellemző magas infláció?

HZ: 2021-ben, 2022-ben dübörgött az ipar, sokan azért is emeltek árat, hogy a forgalmat szabályozzák. Mi nem emeltük árat azért, mert állami támogatáson alapul a kereslet, nem dolgozunk drágábban csak azért, mert megtehetnénk. Hosszútávon ez nem működik. Sőt: a kapcsolt szolgáltatásokra továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk. A saját termékeket vagy mi magunk szereljük be, vagy olyan céget ajánlunk, amelynek megbízunk a munkájában, mert ez egyaránt fontos a vásárlónak és az eladónak – utóbbinak legfőképpen a garancia miatt.

KK: Napirenden van a vállalkozás bővítése?

HZ: Terveim közt szerepel tovább bővíteni üzleteink számát, de jelenleg az ügyviteli rendszerünk fejlesztése az elsődleges cél, emellett a termékpaletta bővítésén dolgozunk. A célunk az, hogy a kivitelezőket minden területen ki tudjuk szolgálni, bármilyen termékre van szükség, a redőnytől a rovarhálóig minden rendelkezésre álljon. Ezekhez a termékekhez megfelelő szolgáltatásokat is kapcsolunk, ezért is fontos a kivitelezők és a saját, idén már hat éves szervízrészleg oktatása, illetve bővítése. A szakmai képzést kulcsfontosságúnak tartom: nem csak a saját munkatársak, de a külsős alvállalkozók is folyamatos oktatásban részesülnek.

 

KK: Amennyiben nyílászárók beépítésével is foglalkoznak, rendelkezniük kell a január 15-től bevezetett kivitelezői kötelező felelősségbiztosítással. A KéK PTI irodán keresztül történt a biztosítás megkötése?

HZ: Valamennyi építőipari és vállalati biztosításunkat a PTI gondozza, eredetileg pont a biztosítások miatt léptünk be a Cégcsoportba. Ez nagy segítséget jelent számunkra, mert mindig optimális megoldást kínálnak az adott problémára, rengeteg időt és vesződséget takarítunk meg ezzel, és nekem is kevesebbet kell az irodában ülnöm az adminisztratív ügyek miatt. A telefon és az üzemanyagkártya szintén fontos, ezzel is mérsékeljük a vállalkozás üzemeltetési költségét, de utazni is a Travellel utazunk, és autót is vásároltunk már az Automotive segítségével. Bízok a Cégcsoport munkatársaiban, mert mindig segítőkészek és profik, az ügyintézés rugalmas és pontos, és Tagként valóban ügyfél vagyok, nem pedig arctalan megrendelő. Ezért is ajánlom a KéKet más vállalkozásoknak.

 

KéK Körkép magazin